Навіщо потрібна ТМ?

Спитайте у молочника – навіщо пити молоко, це ж шкідливо! Спитайте у кондитера – навіщо смаколики, зараз в моді правильне харчування! Спитайте у екскурсовода – навіщо екскурсії, все ж можна прочитати онлайн! Спитайте у мене – навіщо потрібна ТМ, можна ж і так! Навіщо ж потрібна ТМ? Ви не знаєте? Тоді ми йдемо до вас! (с)
Останнього часу такі питання ставлять все частіше. Сподіваюсь, колись ці питання перетворяться: ЯЯЯЯЯК? Я ще не зареєстрував/ла ТМ?!

1. ТМ – це не просто назва. Це ім'я вашого човна (який як назвеш, так і попливе). Хто в муках не вигадував назву? Є такі? Гарне ім'я – половина успіху. Тому дуже багато гарних імен вже зайняті! Вигадав – треба перевірити цю назву – можливо хтось вигадав її до вас.

2. ТМ – це репутація. У теперішні часи коли є надлишок пропозицій, це слово набуває особливого змісту. Ти вкладаєш душу в своє діло, а конкурент – в твою ТМ. Немає ТМ – нема і прав.

3. ТМ – це «ексклюзивність» на ринку.
ТМ – це не просто назва. Це ім'я вашого човна, який як назвеш, так і попливе!
4. ТМ – це позиціонування. Tesla – чому така назва? Дайте-но подумати. Невже це прізвище винахідника електроенергії Миколи Тесли? Ви купуєте помаду CHANEL чи «Норка» (для молодих читачів – ваші бабусі використовували такий вазелін замість гігієнічної помади за часів СРСР)? А? Ну чому CHANEL? Може не треба переплачувати за бренд? Це всього лише маркетинг? Ні? Будь-який поважаючий себе бренд має історію, філософію, свій настрій, який допомагає «знайти» свого покупця та збільшує чек.

5. ТМ – це пізнаванність. Це всі твої перемоги і твої факапи також, і вміння виходити переможцем. Або твої перемоги, а факапи твого конкурента, який «виїхав» на твоїй пізнаванності або робить все на порядок гірше. Результат – втрата своїх клієнтів.

6. ТМ – це довіра зі сторони споживача. Фірми «на один день» не маюсь ТМ.
7. ТМ – це ексклюзивне право дозволяти або заперечувати використовувати назву під такі ж послуги. Скажімо ні сотому салону краси «ЛЮДМИЛА»! Об'єктом франчайзингу може бути тільки зареєстрована ТМ.

8. Ти платиш за рекламу, а твій конкурент реєструє схожу назву і всі клієнти йдуть «наліво». Чи знаєте ви, що інтернет-магазин ROZETKA має торговельні марки REZETKA, RAZETKA і всі можливі домени! Навіщо? Щоб споживач не зробив помилку в написі всього лише на літеру і не потрапив на сайт-клон.

9. Шкода грошей на реєстрацію? Патентним тролям – ні. Вони реєструють ТМ на себе і пред'являють претензію вам. Авжеж можна боротися, звісно можна піти в суд або викупити своє ім'я. Є ще варіант – змінити назву, подумаєш… Скажу по секрету, будь яке з віще зазначених дій дорожче за реєстрацію ТМ.
10. ТМ – це домен в зоні .UA. Тільки власник ТМ має право на домен з такою ж назвою.

11. ТМ – це розміщення реклами. ЗМІ розміщують рекламу товарів тільки у випадку, якщо ТМ зареєстрована. Нема ТМ – нема реклами на радіо і ТВ!

12. Хочете виступити спонсором радіо або телереклами? Немає заявки на ТМ – немає і спонсорства!

13. Хочете внести в статутний фонд не гроші, не майно, а ТМ – так будь ласка! Якщо вона, звісно, у вас є.

14. Не хочете, щоб контрафактний товар перетинав митницю? Зареєструйте ТМ у митному реєстрі!

Ну як? Вам потрібна ТМ?
Автор: Аліна Сєроштан-Татарінова
Патентна повірена України
СЕО патентно-юридичної студії "Black&White"