В яких класах реєструвати торговельну марку?

Торговельну марку реєструють під певні класи товарів і послуг – на сьогоднішній день їх 45. Треба враховувати багато нюансів «на березі», краще, звісно, проконсультуватись з патентним повіреним. Він підкаже все, що треба взяти на борт, щоб човен безпечно і успішно борознив океани бізнесу довгі роки.
Давайте коротенько дам пояснення на прикладі Volkswagen.

Для виробництва автомобілів вони реєструють торговельну марку Volkswagen по класу 12 – «Транспортні засоби; апарати, що переміщаються по землі, воді та повітрю».
Торговельну марку реєструють під певні класи товарів і послуг – на сьогоднішній день їх 45
Але якщо компанія заздалегідь знає, що під ТМ Volkswagen будуть випускати не тільки автомобілі, а і автомобільні бампери, фари, ще на етапі реєстрації їм потрібно зареєструвати ТМ в різних класах: бампери – клас 12 (частини транспортних засобів), а ось фари – клас 11 (пристрої та установки освітлення).

Припустимо, що врахували всі можливі варіанти на майбутнє, заплатили збір за кожен клас, та працюють собі.

Потім, наприклад, починають випускати засіб для очищення автомобільного скла. Чи можуть додати новий клас до вже зареєстрованої ТМ? Ні. Потрібно заплатити збір і зареєструвати ТМ Volkswagen під новий клас (засіб для очищення автомобільного скла це який клас?).

А чи може якась інша компанія зареєструвати ТМ Volkswagen під виробництво засобів для очищення автомобільного скла? Ні, тому що цей продукт перетинається із основним класом ТМ – транспортні засоби.

А ось зареєструвати таку ж ТМ під зовсім інший клас - можливо. Наприклад, морозиво. Ніхто не переплутає, що виробник автомобілів Volkswagen и морозиво Volkswagen – це один і той самий бренд. Хоча… і тут можна посперечатися. Часто бренди називають своїм ім'ям зовсім неочікувані речі.
Виробляє ж Volkswagen сосиски під своїм ім'ям, ТМ по класу 29 (м'ясо, риба, птиця та дичина) вони вочевидь зареєстрували. Великі бренди можуть собі дозволити зареєструвати свою ТМ хоч під всі класи, щоб не було «лівих» виробників моторних човнів Dolce&Gabbana або кондитерської Apple. Але… за кожен клас треба платити збір. Тому потрібно заздалегідь добре проаналізувати під які класи потрібно реєструвати майбутню ТМ, щоб нічого не пропустити і в той же самий час не переплатити за непотрібні класи.

Звертайтеся, я розставлю всі ваші товари або послуги по поличкам.
Автор: Аліна Сєроштан-Татарінова
Патентна повірена України
СЕО патентно-юридичної студії "Black&White"