ДОБРЕ ВІДОМА ТМ. ЩО ЦЕ?

Якщо ТМ знають на ринку, це означає, що вона добре відома? Так? Ні! Чи знали ви, що в Україні у 2018 році ТМ «LEGO» визнана добре відомою торговельною маркою аж з 2014 року? Ви спитаєте мене, як це? У 2018 з 2014? Це зрада?! Ні, не зрада. Про тонкощі пишу нижче.
Нещодавно попросили прокоментувати одну публікацію, приводом послужило те, що деякий підприємець подав на реєстрацію 111 ТМ, які належать різним брендам, серед них є і відомі виробники і серед них ТМ «LEXUS». Я висловила припущення, що хто-хто, а LEXUS може спати спокійно, так як цей знак визнано добре відомим в Україні і цьому «підприємцю» точно відмовлять у реєстрації. Судячи з реплік: ким це визнано, я теж широко відомий в узьких кругах – подумала, що треба прояснити, що це за «добревідомість» така.

Як завжди, вимовляючи одну і ту саму фразу юристи та нормальні люди мають на увазі різне. Не буду описувати, що мають на увазі нормальні люди, ви і без мене це знаєте. А ось що мають на увазі юристи, які спеціалізуються на інтелектуальній власності, промовляючи цю фразу, треба пояснити. Так от, «добре відома торговельна марка» – це не просто фраза для гарного вислову, це ПРОЦЕДУРА, яку треба пройти, щоб отримати такий статус на території певної країни. У нас за це відповідає Апеляційна палата НОІВ або суд. Добре відомим визнають знак на якусь певну дату. Як цю дати визначити? Якщо спростити пояснення, то це та дата на яку у вас є більше всього обґрунтувань, тобто документів і доказів вважати, що товари та послуги під вашим знаком добре знають.
ні у кого більше немає шансів зареєструвати таку назву під будь-який товар або послугу
Навіщо це робити?
  • По-перше, це престижно;
  • По-друге, цей статус безстроковий (не потрібно продовжувати ТМ кожні 10 років);
  • По-третє, як я писала вище, можна визнати ТМ добре відомою «заднім числом».
Фактично ні у кого більше немає шансів зареєструвати таку назву під будь-який товар або послугу (це принципова відмінність від ТМ, яка не має такого статусу). Зараз, правду кажучи, щось напартачили зі змінами в законі. Чи то переклад підвів, чи то не догледіли, але відтепер це - не точно. Сподіваємось, що якомога скоріше внесуть зміни у попередні зміни.

А поки що, для прикладу судова справа, в якому LEGO просить визнати ТМ «LEGO HOUSE» недійсним, хоча дана ТМ зареєстрована від житлові будинки, будівництво та ремонт.

Детальніше зі справою можна ознайомитись тут http://reyestr.court.gov.ua/Review/76569377

А тепер інформація, яка може зламати мозок: для того щоб визнати торговельну марку добре відомою, вона не обов'язково потрібна бути зареєстрованою… Ось так…
Автор: Аліна Сєроштан-Татарінова
Патентна повірена України
СЕО патентно-юридичної студії "Black&White"