Upcycling

де закінчується свідоме споживання і де починаються порушення прав інтелектуальної власності
Апсайклінг (з англ. upcycling — вторинне використання) — це творчий підхід, який передбачає перетворення старого одягу та матеріалів у нові, цікаві речі. Згідно з аналізом, проведеним Business Insider, індустрія моди відповідає за 10% від загальних світових викидів вуглецю, що дорівнює обсягам викидів Європейського союзу загалом. У той час 85% всіх текстильних матеріалів опиняються на смітниках.
Фото: @nastas.i.ya
Upcycling брендів стає все більше, і сам підхід перетворився на цілий напрям. Цього року українські кравчині підхопили тренд перешивати футболки поло у вишукані корсети. Нові вироби майже нічим не видають старі футболки, якби не одне але – залишені логотипи відомих брендів. Не сумнівайтесь, що логотипи зареєстровані компаніями як торговельні марки. Ба більше, торговельною маркою може бути не тільки логотип, але про це згодом.

Ви скажете: всім зрозуміло, що корсети не від Ralph Lauren. А ми відповімо: використання чужої торговельної марки у власному виробництві та її поява в рекламі вважається порушенням майнових прав на ТМ. Тим паче в однаковому класі товарів. Якщо Lacoste та Polo Ralph Lauren ще не дійшли до ТікТоку, то наступні бренди (або їх юристи) виявились більш уважними.
Фото: з матеріалів справи Chanel, Inc. v. Villo & Co., LLC
У серпні Chanel поновили справу проти Villo&Co з Техасу, які виготовляють прикраси з «ґудзиків Chanel», зі звинуваченням у порушенні прав на ТМ, оманливій рекламі та підробках. Хоча, швидше за все, самі ґудзики є підробокою, прикраси не викликають ніякої іншої асоціації, крім як з Chanel.
Фото: Coperni
У вересні Levi's подали позов проти французьського бренду Coperni через використання у джинсах схожих тканинних ярликів та візурунка швів на кишенях. Levi Strauss & Co зареєстрували торговельну марку для червоного ярлика в 1965 році, який раніше використовувався як частина корпоративного логотипу та на торгових вивісках. Крім схожих елементів дизайну джинсів, об'єктом позову також є справжні продукти денім-гіганта Levi's, які були «перероблені» гучним модним брендом без дозволу!

Отже, апсайклінг – справа корисна, але в той час ризикована. Думаючи про порятунок планети можна ненавмисно вчинити trademark infringement.

Як бачите, торговельною маркою можуть бути будь-які елементи продукції, завдяки яким компанії вирізняються серед конкурентів: колір, оригінальний шов, ґудзики, і, безпосередньо, логотип. А зареєструвати їх допоможуть професіонали – патентні повірені. Тобто ми.

Будемо уважно слідкувати за цими справами та тримати вас у курсі!
Авторки:
Аліна Сєроштан-Татарінова;
Діана Поспєлова